رمال


فرشته ی مرگ

احتمالاً شما نيز در خانواده يا دوستانتان با کساني برخورد کرده ايد که به برخي اعتقادات خرافي معتقد هستند و به مسائلي نظير غافلگيري و رمالي اعتقاد دارند. اين گونه اعتقادات که حتي برخي تحصيل کردگان نيز به آنها معتقدند، هيچ گاه پايه و مايه فکري و اعتقادي درست و تأييد شده اي نداشته است اما به عنوان پديده اي که رويکرد به آن در حال گسترش است نبايد از نگاهها دور بماند، زيرا در موارد زيادي دايره اين گونه باورها، از محدوده شخصي فراتر رفته، سلامت و امنيت اجتماعي را مورد تهديد قرار مي دهد.

دکتر مجيد ابهري، آسيب شناس اجتماعي و متخصص علوم رفتاري در مقاله اي که اختصاصاً براي روزنامه قدس نگاشته است، به اين پديده نگاهي تخصصي و علمي کرده که اين مقاله را با هم مي خوانيم:

رمال ها دستياران شيطان

انسان در مواجهه با مشکلات و موانع زندگي و ابعاد مختلف اقتصادي، عاطفي، و يا ساير وجوه همواره به دنبال پناهگاه و حامي و راهنما مي گردد.

اين گونه افراد در مواردي که نياز به مشورت و راهنمايي دارند و در دو دلي در اخذ تصميم به سر مي برند ضمن تفکر پيرامون موضوع و مشورت با صاحبان تجربه و خرد و مشاورين امين و موجه در نهايت با استخاره از قرآن کريم از خداوند راهنمايي مي طلبند.

استخاره با رعايت قواعد و ضوابط در اين گونه موارد به اخذ تصميم ياري مي دهد ابتلاي وسواس گونه به استخاره چنانچه در پاره اي از موارد ملاحظه مي شود حتي براي نوشيدن آب يا کارهاي مشابه نيز خود نوعي ناهنجاري رفتاري بوده و موجب وهن اين سنت و رويه پسنديده مي گردد.


از ديرباز تاکنون تفال به ديوان خواجه بزرگوار حافظ در پاره اي از موارد علاوه بر تقويت و احياي شعر و ادب فارسي و پاسداشت و تداوم راه شاعران ديني که اشعار و فلسفه آنها بر اصول قرآني و عقلي استوار است، مي باشد.

تا اينجا اموري که در طول تاريخ در جامعه رايج بوده و داراي جايگاه ارزشمندي نيز مي باشد به طور محدود بيان شدند براي اينکه به نکات مهمي رسيده و بخشي از آسيبهاي جدي جامعه را مورد کالبد شکافي قرار دهيم.

بازار گرمي براي خرافات

فال قهوه- فال چاي- فال ورق- شمع- آب- نخود و انواع ديگر آنها مثل فال بيني چيني، هندي و عربي مسائلي هستند که امروزه باعث گرمي بازار گروهي افراد گرديده و درآمدهاي کلاني از دسترنج هموطنان ما بدون زحمت و تلاش به سوي آنها سرازير مي گردد.اين گونه کارها تا وقتي در حد سرگرمي و تفنن و براي يک بار آزمايش باشد تا حدودي پذيرفتني بوده و مسائل طرح شده از سوي آنها نبايد قطعي و صحيح پنداشته شوند چنانچه بسياري از هموطنان عزيز ما بويژه بانوان گرانقدر با اعتقادي عجيب برخاسته از تبليغات کاذب چند بازارياب رند و حراف محور زندگي عاطفي، شغلي و زناشويي خود را براساس حرفهاي فال بينها تنظيم نموده و اي بسا به همسران و اطرافيان خود بدبين شده و اساس يک تفرقه و حتي جدائي را پي ريزي مي کنند.

گروه ديگر که از ديدگاه آسيب شناختي خطرناکترين و مضرترين قشر هستند رمالان مي باشند همانها که با ابزاري تاريخي مثل رمل و اسطرلاب که ابزاري علمي و دقيق بوده و آنها کمترين اطلاعي از کاربرد آنها ندارند به کار مشغولند. و با اعطاي طلسم و جادو قصد تفرقه در زندگي، مهربان نمودن همسر، مقابله با نازائي و بستن زبان اين و آن پولهاي کلاني مي گيرند و با سؤ استفاده آشکار از عقايد ديني مردم روز روشن دست به کارهايي مي زنند که فقط بعضي از آنها به جرايد درز مي کنند، با خورانيدن شربت خواب آور بانوان را به خواب برده و دست درازي به ناموس مردم مي کنند و يا با طلسم هايي مثل مغز کلاغ و استخوان موش و ادرار بچه نابالغ با دست بعضي از افراد غافل نزديکترين وابستگان آنها را تا ورطه جنون و مرگ مي کشانند.

بزرگترين جادو يک لبخند و قويترين طلسم صداقت و خوش رفتاري است آنها که با ادعاي تسخير جن و روح قصد کمک به ديگران دارند چرا اول به داد خود و خانواده خود نمي رسند؟ تعدادي از آنها مشکلات عميقي در زندگي شخصي داشته و بعضي از آنها در ورطه اعتياد غوطه ورند...

بهترين و ساده ترين راه مقابله با اين شيادان بي توجهي و مراجعه نکردن به آنهاست بهره گيري از اذکار قرآني و توسل به ارواح مطهر ائمه قويترين راهکارهاي نجات از افسردگي و بلاتکليفي بوده و پرداخت پول به اين گونه افراد در حقيقت نوعي اسراف و دور ريختن دسترنج است.

البته 75 درصد از افرادي که به مراجعه به اين گونه فريبکاران عادت کرده اند دچار نوعي از وسواس و افسردگي روحي و عصبي مي باشند که بايد درمان گردند.دولت محترم و نهاد مرتبط نيز با شناسايي اين گونه اشخاص و مقابله علمي و فرهنگي با آنها بايد جلوي سؤ استفاده هاي آنها را بگيرد.تجاوزهاي پي در پي رمال شيطان صفت در تهران آخرين فاجعه نيست و در صورت بي تفاوتي به اعمال آنها بايد منتظر وقايع مشابه باشيم.در خاتمه به خواهران ارجمند به عنوان يک رفتار شناس که 17 سال در اين زمينه مطالعه و تحقيق نموده ام عرض مي کنم حتي مراجعه تفريحي به اين شاگردان شيطان دور از منطق و خرد فرهنگي است و طرد آنها موجب رکود بازارشان مي شود.

 


نظرات شما عزیزان:

تنها
ساعت8:10---4 مهر 1391
سلام دوست عزیز به ما هم سربزنید موفق باشید.

romina
ساعت10:57---30 شهريور 1391
فرشته مرگ اینک شدی

جعفر قاسمی
ساعت14:43---29 شهريور 1391
باافتخار لینک شدی ولی به نظرمن مرگ موضوع جالبی نیست

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 30 شهريور 1391برچسب:,ساعت 10:22 AM توسط فرشته ی مرگ| |


Power By: LoxBlog.Com